kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲

کوتاه از ایران

واگذاری مسکن مهر
شهریار- مهر: مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور از تحویل 30 هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید در دهه فجر خبر داد و گفت: واحدهای باقیمانده نیز تا پایان سال 93 تکمیل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر از شهریار، محسن نریمان عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از مسجد امام سجاد(ع) شهر اندیشه که با حضور استاندار تهران و مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: شهرهای جدید حدود 400 هزار واحد از دو میلیون واحد مسکن مهر سراسر کشور را در خود جای داده است که 60 درصد از این میزان در حومه تهران قرار دارد.

برطرف شدن مشکل صنعتگران

قم- ایرنا: مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با هماهنگی سازمان‌های مرتبط مشکل زیرساخت‌های صنعتگران مانند آب، برق، مخابرات و غیره رفع می‌شود.محمدعلی سیدابریشمی افزود: طی سال‌های گذشته صنعتگران در سختی بودند و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا با برداشتن موانع، مشکلات صنعتگران را برطرف کند.
وی گفت: صنعتگران امروز با چهار مشکل نقدینگی، مالیات، امکانات خدماتی و زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی رو به رو هستند.
معاون وزیر صنعت‌ معدن و تجارت تصریح کرد: وظیفه ما این است که به سخنان کارگران و کارفرمایان گوش بدهیم و درصدد رفع مشکلات آنها برآییم.

پوشش تلفن همراه در کردستان

سنندج- فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی نقاط از جمله راه‌های مواصلاتی روستایی و شهری کردستان زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرد.
محمود واعظی افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد گسترش خدمات ارتباطی در این استان مهم و استراتژیک کشور باشیم و با توجه به قول مساعد نمایندگان مجلس و کمیسیون ارتباطات مجلس امید است شاهد افزایش اعتبارات در این بخش باشیم.وی برقراری اینترنت در نقاط روستایی و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان کردستان را از جمله اولویت‌های این وزارتخانه عنوان و بر انسجام فعالیت‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این خصوص تاکید کرد.

نامه نمایندگان مجلس به رئيس جمهوری

ساری- فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: 100 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای از رئيس‌جمهور خواستند که مشکل کارگران کارخانه فولاد برطرف شود.
محمد دامادی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این نامه از رئیس جمهور درخواست کردند نسبت به رفع مشکل کارگران کارخانه فولاد اقدام اساسی انجام دهد.

بیمه کشاورزان و عشایر

یاسوج- ایرنا: معاون فنی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت: بیش از یک میلیون و 100 هزار سرپرست خانوار در سطح کشور عضو این صندوق هستند.
اکبر محمدزاده افزود: خدماتی شامل مزایای مستمری بازماندگی و پیری، از کارافتادگی کلی ناشی از کار و غیرناشی از کار، برخورداری بازماندگان تحت کفالت بیمه شده متوفی و نقل و انتقال سوابق بیمه از جمله خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان عضو این صندوق است.
محمدزاده درباره امتیازات بیمه‌شدگان این صندوق اظهار داشت: سالانه دو سوم حق بیمه روستائیان و عشایر را دولت و یک سوم دیگر را بیمه شده به صندوق واریز می‌کند.